Blending in!

2 maart 2017 - Boise City, Idaho, Verenigde Staten

Dag lieve allemaal!

Wauw we zijn inmiddels al weer 4 weken op Amerikaanse bodem...het is bizar hoe snel de weken voorbij vliegen! Inmiddels hebben we door dat we de weekenden beter kunnen besteden aan leuke dingen doen dan aan boodschappen of shoppen. Enerzijds omdat die winkels hier gewoon vrijwel 24/7 open zijn. Anderzijds omdat je met een simpel boodschapje vaak al meer dan een uur bezig bent. Zo GROOT en ZOVEEL keuze haha. Het is dus geen grapje als die Amerikanen zeggen "AMERICA MUCHHH BIGGER" ;) Heb je eindelijk het pad met de rijst gevonden, mag je nog gaan kiezen of je beef-, chicken-, turkey-, mushroom-, or whatever -flavoured wilt hebben. Nouuuu doe ons maar gewoon een simpele rijst haha.

Anyway we zijn dus op pad geweest! Ons ritje sideseeying ging dit keer naar Idaho City. Een dorpje (stad?) op een klein uurtje rijden afstand. Ik zeg dorpje, want drie keer  met je ogen knipperen en je bent er al doorheen. Het was net of je door een filmset van één of andere enge film reed. Kleine krakkemikkige huisjes, sheriff office, locale pub (met vrij racistische vlaggen), courthouse, coffee huisje (tevens souvenirshop, bloemenwinkeltje en ijskraam), locale supermarkt en een secondhandshop die volgens mij volledig uit secondhand spullen was opgebouwd...Toen we even wat gingen drinken bij dat koffiehuisje vertelde de eigenaresse dat er weinig bewoners van Boise ooit in dit stadje waren geweest. Toch gek...maar blijkbaar een community op zichzelf. De natuur onderweg was overigens echt super mooi. We zullen wat foto's hiervan posten.

Toen we later een stukje de andere kant op reden richting de woestijn kwamen we vrij weinig tegen. Het is bijzonder te zien dat er slechts op een klein stukje rijden van het (vrij) groene Boise gewoon kilometers lang niks te zien is. Lege vlakten met dorre grassen bedekt. Een enkel verdwaald huisje...

Zondags zijn we lekker met de kids gaan zwemmen! Voor Bo één groot feest, samen met papa van de hoge glijbaan en uiteraard papa nat maken! Noa vond het ook heerlijk, maar was na een klein uurtje helemaal knock-out. Ze heeft nog lekker in de maxi cosi geslapen. Mmmm wat een leven!

Peet is deze week een avond gaan skiën met zijn collega. Echt heel mooi om 's avonds van de verlichtte piste af te roetsjen! Ook het zicht op Boise is dan heel gaaf, omdat je dan echt de vallei in kijkt. Binnenkort gaan we proberen of we even samen kunnen gaan overdag. Er is namelijk kinderopvang (voor een paar uur) op de piste. Hoe ideaal!

Het uitzicht op onze verhuizing richting Portland is nog niet bekend. Ze zijn er druk mee bezig om dit te bepalen, aangezien Peet hier en daar nodig is. Zo onmisbaar die jongen ;) . Dus we wachten rustig af...Wel hebben we al een paar mooie huizen op het oog. Dus fingers crossed dat deze straks nog beschikbaar zijn!

Dikke kus voor nu!

1. Robert:
    3 maart 2017
    Leuk om te lezen! X
  2. Paola Lodders:
    4 maart 2017
    Fijn dat het zo goed gaat en leuk om te lezen.
    Dikke knuffel