Salt Lake City & Bonville Salt Flats

16 maart 2017 - Boise City, Idaho, Verenigde Staten

Hi there!

Afgelopen weekend kregen we op vrijdagavond ineens de ingeving om eens een klein roadtripje te maken dat weekend.

Zo vertrokken we zaterdagochtend richting Salt Lake City, hoofdstad van Utah! Bekend om zijn grote zoutmeer dat noordwestelijk van de stad ligt. Daarnaast natuurlijk ook bekend door de Mormonen en de hoofdzetel van hun kerk/tempel op Temple Square. Het is voor ons best moeilijk voor te stellen dat het Mormoonse geloof ontstaan is door slechts "een visioen" van Joseph Smith en zoveel volgelingen heeft voortgebracht. Ook wel bijzonder is dat zij geloven dat een vrouw niet in de hemel zal belanden zonder getrouwd te zijn geweest en kinderen heeft gebaard. Liefst zoveel mogelijk ;). Ook het trouwen van meerdere vrouwen (polygamie) komt er nog steeds regelmatig voor. Al is het sinds 1900 verboden. Regelmatig worden er nog zendelingen gestuurd over heel de wereld om het geloof over te dragen. Ik moet toegeven dat je toch wel een beetje op je hoede bent als je daar dan zo rondloopt op Temple Square of in het Historical Centre. Zo werd Noa al geassocieerd met de bijbelse Noah hahaha. Ook werden we uitertst vriendelijk aangesproken door een jong stel, netjes in pak en jurk en ja hoor....een mooi speldje van hun geloof. (Ok bye bye thank youuu)

Omdat we die dag veel gereden hadden zijn we 's avonds na het eten lekker met de kids naar de hotelkamer gegaan. Mama knus met Bo in bed, Noa in het campingbedje en papa lekker in een eigen bed (bofkont)! Ook dat ging verrassend goed!

De volgende dag zijn we naar Ensign peak gereden. Dit is een lookout point over de stad. Het uitzicht was echt geweldig! Vervolgens reden we naar the Bonville Salt Flats. Een zoutvlakte van 260km2! Je mag hier op lopen en zelfs met de auto op rijden (zonder speed limit). Omdat de vlakte zo "vlak" is hebben ze hier ooit snelheden op bereikt van 1000 km/h....nee dit is geen typefout haha. Heel apart om zover als je kan kijken een witte vlakte te zien. Bo dacht dat het sneeuw was en stond klaar om sneeuwballen te maken...dus die hebben we  van het zout laten proeven ;)

Daarna zijn we langzaamaan teruggereden, omdat we nog een ritje van 5uur tegoed hadden. Zelfs de hele rit heen en terug was een beleving opzich. De weidse uitgestrekte vlakte van de woestijn, gecombineerd met de bergen...prachtig!

Op naar meer van dit soort tripjes!

Dikke kus van ons

1. Tanja Emmen:
    17 maart 2017
    Gaaf zeg zo n trip, hele belevenis. Vaker doen zou ik zeggen.
    Hier alles Ok in oostenrijk( skivakantie) met veel zon.
    Tot horens, liefs Tanja
  2. Johan&Marlene albers:
    17 maart 2017
    Hoi familie een hele belevenis. Inderdaad lekker doen .is toch geweldig.Suus je zou zo voor journaliste of schrijfster kunnen beginnen.weer een mooi reisverhaal.hier alles goed. Wij reizen van Wijchen naar Nijmegen of naar Oss .leuke foto's. NOA groeit ook goed .En Bo vermaakt hij zich ?groetjes en dikke knuffel voor jullie van Johan&Marlene
  3. Paola Lodders:
    17 maart 2017
    Hi lieverds, wat een mooie ervaring weer en zag ik nu dat Peet een drone heeft? Ik begrijp dat hij het Mormonen leven wel ziet zitten maar dan alleen om de meerdere vrouwen hahaha.
    Hier alles zijn gangetje nou ja...Slakken gangetje, ben van de trap gevallen en heb een rib gebroken auwwwwwww langdurige kwestie, voor het eerst in mijn leven iets gebroken......ouderdom
    Dikke kus en tot horens
  4. Hennie:
    17 maart 2017
    Weer een mooi verhaal van een geweldige belevenis. Nu nog een paar filmpjes maken met die drone Peet. Kunnen wij ook genieten van de mooie omgeving.
    Groetje uit Deest.
  5. Angeline muller:
    17 maart 2017
    zo te horen en te lezen vermaken jullie je nog prima.Ga er vooral vaker opuit en wij wachten weer op het volgende verslag.Dikke knuffel vanuit Wijchen
  6. Gerard Hutting:
    17 maart 2017
    Super storie Verhalen bundelen en uitgeven. Hier en daar beetje aanscherpen met fiction. Smaakt naar meer, Haha.
  7. Suzanne:
    17 maart 2017
    Hahaha pap (hier moest ik even op reageren) zal er volgende keer wat juicy details aan toevoegen om wat spanning en sensatie teweeg te brengen .
    Dit verslag kan je trouwens ook echt laten inbinden als boek! Lijkt ons zeker wat om te doen straks!
  8. Arisa:
    17 maart 2017
    Weer een super verhaal zo fijn om te lezen!!Ben blij dat jullie zo genieten, ziet er ook erg gaaf uit....
    Dikke
  9. Olga:
    22 maart 2017
    Hey Suuz en fam.
    Wat een leuke verhalen en wat een avontuur. Geweldig.
    Geniet ze daar. Genieten wij hier mee met de leuke verslagen.
    Dikke kus.
  10. Petra van de Werken:
    22 maart 2017
    Super leuk Om jullie op afstand te kunnen volgen heb deze link van Gerard gehad
    Groetjes van ons uit Herpen / Ravenstein