Long time no story!

1 november 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Dag lieve allemaal!

Hoe gaat het met jullie!? Ik weet het...het is een tijdje geleden. Maar het gaat nog steeds erg goed met ons! We missen onze vrienden en familie natuurlijk, maar Nederland zelf nog niet ;)

Allereerst een terugblik op de rest van de zomer! Want we hebben nog veel bezoek gehad nadat pap, Max en Johan vertrokken zijn. Stefan en Marleen kwamen aan op 15 augustus, om 2 weken bij ons te verblijven. Het was nog hoog zomer, dus we hebben heerlijk kunnen genieten van het mooie weer en de omgeving! We zijn wezen hiken bij de Latourell Falls wat prachtig was! Ook zijn we nog bij de Sandy River gaan zwemmen. Wat een mooi rustig plekje om verkoeling op te zoeken bij 40 graden. Want wat hebben we een lange fijne zomer gehad. Een zomer van ongeveer 4 maanden... dat gaan we zeker missen straks. Natuurlijk mocht een uitje naar de outlet niet ontbreken! Shoppen!!!! Daarnaast hebben Peet, Steef en Marleen nog een bezoek aan Canon Beach en Astoria gebracht. Zeeleeuwen spotten! Daarnaast zijn ze ook nog met zijn tweetjes naar Seatle geweest, waar ze zelfs echte Orkas’s in het wild hebben gezien. Dat staat toch zeker ook nog op ons lijstje! We zijn ook nog naar onze prachtige zoo geweest, die in de bossen gelegen is. Verder veel gebbqd en een gezellige tijd met elkaar gehad. Zomer... :)

Ons volgende bezoek was van Raf, Kees en Giulia! Wat geweldig om de nichtjes en neef met elkaar te herenigen! (Ook de grote nichtjes natuurlijk!) We hebben veel fijne dingen samen kunnen doen...winkelen, dierentuin, hiken (toch Raf), strand, zwemmen bij het meer, Portland ontdekken. Met zijn allen zijn we een weekend naar Port Angeles en het Olympia National Park gegaan. Dit ligt in de staat Washington. Veel mooie natuur en een gezellig vissers plaatsje. De kleintjes in de rugzak en de rest wandelen maar! Ook het zwemmen bij Lake Oswega was erg fijn! (Credits voor Kees, die dit plekje had uitgezocht). Een idilisch meer, met een fijn strand voor de kids. Samen met Raf ben ik nog een avondje downtown geweest naar verschillende cocktailbars. Lekker bijkletsen met elkaar! Ook hebben we beide nog een date night gehad bij Fogo de Chão en de skybar. Het restaurant is echt een aanrader voor de vleesliefhebber. Ze komen met spiezen filet mignon, varkenshaas etc langs om dit ter plekke af te snijden. Echt top! Ook heel erg leuk even met z’n tweetjes op pad te zijn. In de skybar hebben we genoten van onze cocktails tussen de decadente mensen...haha nooit verkeerd! Al met al een toptijd samen.

Ons laatste (bliksem) bezoek was van David en Eline. Zij eindigde hun roadtrip in Portland en kwamen even op visite :) Omdat ze maar een paar dagen bleven hebben we besloten om te gaan kamperen. Helaas werd onze reservering bij Lost Lake gecanceld vanwege de bosbranden bij River Gorge. De snelweg was een stuk afgesloten, waardoor Lost Lake niet bereikbaar was. We zijn toen naar Lincoln City geweest. Plaatsje aan de kust waar ik al eerder met papa, Max en Johan ben geweest. Op een zieke Noa na was het super fijn! Lekker wandelen op het strand, bbqen, vuurtje stoken en marshmallows roosteren. Omdat David jarig was dat weekend was dit zijn cadeautje! Voor Peet, de kids en mij iets eerder geeeindigd, omdat Noa echt te ziek werd helaas. Daarna hebben we nog een fijne dag samen bij ons thuis gehad.

Geweldig om iedereen weer te zien en een idee te geven van ons leven hier in Portland! Ondanks dat was het ook weer fijn om daarna weer even met zijn viertjes te zijn. Even wat rust voor de kids...regelmaat (je weet hoe het gaat met alle gezellige visite in huis Haha). Twee weken geleden hebben we een bezoek gebracht aan ons eerste verblijf...Boise! We verbleven bij onze vrienden Ivor, Wei Ni, Aivan, Michai en Aimy in huis. Bo zag na 6 maanden zijn vriendinnetje weer en heeft weer een hoop lol gehad het weekend. Het was erg leuk om even langs ons oude appartement te rijden en daar een rondje in de omgeving te wandelen. Ook zijn we nog even downtown geweest. Wat een groot verschil met Oregon en Portland. Woestijn, omringt door bergen en veel meer laagbouw. Maar om daar te hebben mogen starten was perfect! Op zaterdagavond zijn we met de jongens en Ivor en Wei Ni naar een football match van de Broncos geweest. Dik ingepakt op de tribune ons oude stadje aanmoedigen! Super gaaf om dit een keer te hebben mogen meemaken! De kids bleven bij twee babysitters (primeurtje) en dat ging super goed! Na een fijn weekend weer terug naar huis.

Noa haar 1e verjaardag hebben we goed gevierd in klein gezelschap! We hadden een prachtige unicorn taart laten maken en ze is goed verwend door onze vrienden. Noa had een heerlijke verjaardag en heeft erg genoten van haar eerste taartje! Klein smeerkeesje! Heather en Brooklyn, Henriette Joep Xander Floris en Rachne Benjamin Scottie en Philly maakte het feestje compleet! Wat is dit jaar voorbij gevlogen!

Gisteten hebben we onze eerste echte Halloween gevierd! Uiteraard in stijl, papa Batman, mama Superwoman, Bo Spiderman en Noa Supergirl! In de middag hebben we ge-trick-or-treat in ons centrumpje Bethany Village. Bo een deel met zijn vriendjes van school en later met ons. Dit was natuurlijk een groot feest, want hij kreeg snoepjes!!! Begin van de avond hebben we een rondje door onze wijk gelopen met de kids. Geweldig hoe de huizen versierd zijn en de kinderen verkleed rondlopen. Naast wat enge versieringen hadden wij wat spooky sounds bij ons huis. Dit vonden de kids erg leuk (en wij niet minder Haha). Dus nu hebben we hier thuis een overschot aan snoep en scary spullen. Misschien de traditie in Nederland maar gaan voortzetten ;)

Zo...nu zijn jullie weer een beetje up-to-date. Mijn eerst volgende bezoek wordt Nederland. Opa en oma zullen dat 3 weken bij ons in huis zijn en ikzelf 10 dagen een bliksembezoek aan mijn lieve vrienden en familie brengen! Ik heb er heel veel zin in!

Veel liefs voor nu!

1. Elaine Van den berg:
    1 november 2017
    Wat geweldig leuk om weer een verslag van jullie avonturen te lezen. Fantastisch om te horen dat jullie het zo enorm naar de zin hebben! Bo wordt groot, maar eigenlijk niets veranderd. Mylan mist Bo af en toe nog steeds. En dan vraagt hij of hij nog in Amerika is, zo schattig. Blijf genieten van jullie mooie avontuur! Liefs x
  2. Angeline muller:
    1 november 2017
    super dat het goed gaat.Ik miste al een reisverslag van je maar nu weet ik waarom.Jullie hebben het ook zo druk met tochtjes maken.Ga vooral zo door.

Groetjes Angeline
  3. Paola Lodders:
    2 november 2017
    Heerlijk om te zien die foto's en een beetje meegenieten. Ja zo vliegt de tijd wel voorbij
    Dikke kus voor allemaal en zie je snel😃
  4. Mirjam Hermsen:
    11 november 2017
    Lieve buurtjes, leuk om te horen dat jullie zo genieten en de Amerikaanse cultuur zo opsnuiven! Happy birthday Noa! Time flies! Hoop je ff te zien Suus als je hier bent maar snap ook dat de agenda wslijk al meer dan vol is! Maar mis onze gesprekjes over de schutting wel hoor! Dikke kus voor alle vier van Mirjam en knuffel van Jet xxx