Dagtripjes :)

27 maart 2017 - Boise City, Idaho, Verenigde Staten

Dag lieve allemaal!

De afgelopen twee weekenden hebben we wat leuke dingen ondernomen in en rond Boise. Zo gingen we vorig weekend naar het Aquarium, waar veel mooie vissen, roggen en amfibieën te zien waren. Natuurlijk waren de leguanen en de hagedissen favoriet bij Bo! De dino's, volgens hem ;). Het leuke aan dit kleinschalige Aquarium was, dat ze echt tijd staken in het publiekelijk voeren van de dieren en korte demo's en informatie te geven. Zo mocht Bo twee keer een leguaan aanraken. Wat hij prachtig vond! Je snapt waar we de rest van de tijd hebben doorgebracht...haha.

Op zondag zijn we naar het Discovery Centre geweest. Waar naast een hele leuke spannende dino-expositie, ook twee zalen met verschillende proeven waren ingericht. Deze proeven gingen o.a. over electriciteit, zwaartekracht en lucht. Zelfs voor papa en mama was dit heel grappig en interessant! De dino-expositie ging onder andere over de levensgrote replica van een T-rex skelet en de geschiedenis en weetjes over deze wezens. Erg gaaf!

Afgelopen weekend zijn we naar het Thousand Springs State Park en de Shoshone Falls geweest. Het park bestond o.a. uit de Devils washbowl en Malad Canyon die door vulkanische activiteit en erosie is ontstaan. Door het grote geweld van het water vanuit de Snake river werd deze Canyon steeds breder en dieper. Toen we over Woody's Cove Overlook liepen konden we goed zien met hoeveel kracht het water hier doorheen kwam zetten. (Spannend tafereel).

De watervallen van Shoshone in Twin Falls hebben we van een klein afstandje bekeken. Maar dat was toen al erg indrukwekkend! Omringd door ruwe rotsen en groen landschap. De Shoshone Falls is bijna 65 meter hoog en daarmee 14 meter hoger dan de Niagara Falls. Door dammen, die voor het opwekken van energie gebruikt worden, wordt deze waterstroom zo sterk. Impressive!

Deze week is Peet in Hillsboro voor werk en tevens huizenjacht! Spannend waar we gaan wonen binnenkort!

Dikke kus

1. Mirjam spitters:
    28 maart 2017
    Wat beleven jullie toch een geweldig avontuur.
    Mooi om te zien dat de kids het zo goed doen en maar hun zin hebben.
    Geniet maar van deze specale tijd. Xx mirjam
  2. Tanja Emmen:
    28 maart 2017
    En het is zo leuk hoe je je verhaal en belevenis schrijft. Geweldig. Geniet ervan samen.liefs Tanja
  3. Hennie:
    28 maart 2017
    Leuk al die belevenissen van jullie die nog eens verpakt zijn in een mooi verhaal.
    Groetjes van ons.
  4. Paola Lodders:
    29 maart 2017
    Wat een leuke belevenissen en herinneringen voor later. En straks weer een ander gebied verkennen.
    Is genieten toch
    Dikke knuffel