Roadtrip & visite!

9 augustus 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Dag allemaal!

Lang geleden dat ik iets geschreven heb! Hoe gaat het met jullie? Hier alles nog steeds heel goed...lekker aan het genieten van de zomer! Tropische temperaturen in Oregon! Heerlijk!

Allereerst ga ik jullie even updaten over onze roadtrip! Dat was geweldig. We hebben de perfecte combinatie tussen natuur & steden gehad en daarbij super weersomstandigheden! We begonnen onze roadtrip van Portland naar Bend, Lava Lands en Crater Lake. Prachtige natuur, meren, rotsachtig landschap en zelfs sneeuw!  We verbleven onze eerste nacht in een schattig motel in Crescent. De volgende dag vertrokken we richting Crescent City (richting kust) in het begin van the Redwoods. Daar hebben twee nachten in een cabin in het bos gekampeerd. Dit uiteraard gecombineerd met barbequen, marshmallows roosteren en een gezellig kampvuur. Bo vond het prachtig om zelf in het vuur "varsjvellows" te mogen roosteren en te kamperen. Ondanks de kleine cabin, die slechts uit 1 ruimte bestond, hebben we allemaal heerlijk geslapen. Overdag hebben we de Redwoods verkend en hebben we de inmens grote bomen bewonderd! Wauw! Vervolgens zijn we via highway 1 afgezakt naar het zuiden, waar we nog overnacht hebben in het iniminie plaatsje Manchester. Dat was letterlijk 3 x met je ogen knipperen en dan was je er voorbij. De kust was erg mooi en we hebben echt genoten van het ruwe landschap en prachtige uitzicht. Daarna vervolgde we onze trip naar San Francisco! Wat een gave stad is dat! We verbleven in een hotel in het centrum en hebben veel op loopafstand kunnen zien. De haven, pier, Golden Gate bridge en stijle straatjes van San Francisco bekeken en heerlijk gegeten. Helaas was het te druk om een bezoek aan Alcatraz te brengen. Maar des te meer een rede om nog eens terug te gaan! Na twee dagen genieten van SF zijn we doorgereden naar LA. Dit was een beste rit...maar zeker de moeite waard. We verbleven de eerste nacht in Anaheim, net buiten LA, om daarna door te rijden naar Disney! Hier hebben we twee nachtjes in een super leuk hotel geslapen tegenover Disney. Bo heeft zich prima vermaakt in het kinderzwembad. Ook hebben we met zijn 4tjes twee avonden mogen genieten van het adembenemende vuurwerk van Disney. In Disney zelf was het natuurlijk genieten. We hebben volop genoten van de attracties, sprookjesfiguren en de muziek. Voor Bo was het nog best spannend om zijn grote vriend Mickey Mouse in het echt te zien. Maar van en afstandje vond hij het wel interessant ;) . Na Disney zijn we nog verder LA doorgereden en hebben wat highlights van deze stad bekeken als: Hollywood, Santa Monica beach, Venice beach, Beverly Hills en de Rodeo Drive. Indrukwekkende stad! Vanaf LA zijn we doorgereden naar Sequoia. Naast de bekende extreem grote en dikke bomen ook een prachtig nationaal park met mooie rivieren en natuur. Helaas moesten we Yosemite van ons lijstje schrappen, om de kids wat rust te gunnen. Want ook al ben je in de buurt...het zijn echt grote afstanden die je aflegt. Hierna hebben we Sacramento een bezoek gebracht, hoofdstad van California. We hebben hier met name het oude deel van de stad bekeken, waar onder andere de bekende Tower Bridge gelegen is. In het oude deel hebben we heerlijk aan de Sacramento River gegeten in een leuk restaurant aan de pier. De volgende dag vertrokken we richting Redding. Waar we onderweg nog Mount Shasta hebben bewonderd. Next stop was Medford. Op de heenweg hoorde we de spookverhalen aan van een medewerker van een restaurant dat we juist daar NIET moesten verblijven vanwege criminaliteit. Gelukkig bleken de reviews van onze campground erg positief en hebben we daar een prima laatste nacht gehad. Ons laatste avondje kamperen (voor nu) en helaas weer naar huis. Al met al een fantastische trip! Maar er valt nog zoveel te zien. Dus zeker niet de laatste!

Twee weken daarna kregen we hoog bezoek van papa, Max en Johan! Oftewel echte opa, reserve opa en Matsje. Bo was zo in de war van zijn "twee opa's" in huis dat ze Johan maar benoemd hebben tot reserve opa ;). Dus zo werd hij de tijd daarna genoemd Haha. Wat fijn om hun weer te hebben gezien! We hebben een super tijd samen gehad. Veel gelachen, mooie dingen ondernomen en herinneringen gemaakt! Het eerste weekend dat ze we waren kwamen ook Kim & Daniël op doorreis! Gezellig druk aan de Westbrook Way. Samen met hun hebben we het Oregon Brewers festival bezocht en een mooie hike gemaakt door de Silverfalls. Het bierfestival werd in Portland aan the waterfront georganiseerd en bestond uit tig lokale brouwerijen en hun biertjes. Die niet allemaal volledig in de smaak vielen zal ik je vertellen haha...We hebben wel vreselijk gelachen met zijn allen. De hike door de Silverfalls was weer erg mooi. Je merkt wel dat het nu erg droog is in Oregon, waardoor de watervallen zelf al een stuk minder krachtig zijn. Na 2 nachtjes in Portland zijn Kim & Daan afgezakt naar het Zuiden, waar ze nu nog aan het rondreizen zijn. De mannen hebben naast Portland en omgeving ook een nacht in the Redwoods doorgebracht. Een flinke rit die meer dan de moeite waard was. Ook hebben we samen nog een nacht aan de kust gekampeerd, in Lincoln City. Het was een verademing om na 35-40 graden even te genieten van de kust met 25 graden. Helaas kon Peter niet mee, aangezien hij gewoon moest werken. We hebben verder een hele fijne tijd met elkaar gehad en echt genoten van de vakantie.

Nu een weekje met ons eigen gezinnetje, voordat we Stefan en Marleen mogen ontvangen!

Veel liefs van ons

1. Tanja Emmen:
    10 augustus 2017
    Wat fijn om iets van jullie te horen. Prachtig reisverhaal. En wat worden de kids groot.
    Hier alles Ok, ook op Mzc alles prima.
    Wij gaan zaterdag op vakantie weekje Oostenrijk en dan nog weekje Frankrijk. De zomer is hier warm-koud. Echt Hollands weertje.
    Lieve sus geniet er maar van.Tanja
  2. Elaine Van den berg:
    10 augustus 2017
    Weer een super leuk verhaal om te lezen! Wat vermaken jullie je daar goed! En wat fantastisch dat jullie zoveel leuke dingen ondernemen! Dit wordt een jaar om nooit meer te vergeten! Ik hoop dat Peter het ook erg naar zijn zin heeft op zijn werk!!
    Blijf genieten en houdt ons op de hoogte!!!
    Bo heeft het nog steeds wekelijks over Bo, dat hij in Amerika zit. Met name dat als hij naar bed gaat dan zegt hij, De zon is nu bij Bo... haha. Schattig!!
    Liefs, x Elaine
  3. Birthe Ellemans.:
    Hallo allemaal,

Wat een geweldige foto's en mooie herinneringen in jullie reisverslag. Fijn dat het goed gaat met jullie daar in dat verre Amerika. Heel veel liefs, Birthe.
  4. Hennie:
    10 augustus 2017
    We blijven jullie verhalen, ervaringen en mooie foto's op de voet volgen. Ook nu weer, alhoewel het wel lang duurde voor dit nieuwe verhaal. Maar ja, als je van alles gaat ondernemen is het te verklaren. Nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes van ons.
  5. Angeline muller:
    10 augustus 2017
    wat een mooi verslag zeg.Jullie hebben het mooi voor elkaar en dat je ook nog je familie op bezoek krijgt is helemaal geweldig .Nou lieve over buurtjes we wachten weer op het volgende verslag .
    Groetjes en geef peter en de kids een dikke knuffel van ons