Laatste update voor onze terugkeer!

26 juli 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Dag lieve allemaal,

Het Amerikaanse avontuur zit er bijna op! Maar we hebben niet stilgezeten de laatste maanden hoor!

Onze Canyon trip was echt fantastisch! Het begon met onze vlucht op Las Vegas en de overnachting net achter de strip. Helemaal prima om even lekker bij te komen van de vlucht en een voorproefje Vegas te krijgen. Dankzij de monorail vlakbij ons hotel, stonden we binnen 10 minuten op de Strip. Daar hebben we een klein rondje gelopen en lekker gegeten. Verder hebben we deze dag meer genoten van het mooie weer, het zwembad en uitgerust voor ons eerste ritje richting de Grand Canyon. De volgende ochtend zijn we optijd naar Williams vertrokken en hebben s avonds de zonsondergang op de South Rim bekeken. Dat was echt prachtig! De dag erna stond onze helicopter tour gepland! Wat inmens GROOT is de Grand Canyon! Helemaal gaaf om dit van bovenaf te mogen aanschouwen! Je ziet dan erg duidelijk hoe je vanuit een “vlakke bosrijke omgeving” ineens een mega canyon of geul inkijkt. En als je denkt dat het landschap daar eentonig is...dat is het totaal niet. Kleurrijk gesteente, groen, een rivier die daar dwars doorheen loopt...het is echt prachtig! Tijdens de vlucht zaten Peet en Bo voorin bij de piloot. Noa en ik zaten net daarachter. Bo deed ondertussen een powernapje en Noa volgde snel daarop. Blijkbaar heeft de ruis van het vliegen een soort “white noise” effect op kinderen. Uiteraard hebben we Bo even wakker geschud op zijn front row seat ;) .

De volgende dag vervolgde we onze tocht Oostelijk richting Antelope Canyon. We begonnen hier met een boottocht over Powell Lake tussen de canyon. Hier kon je goed zien welke sporen de natuur heeft achtergelaten. Met name de waterstand en het uitslijten van het gesteente. Die middag zijn we met gids de Lower Antelope Canyon ingedoken. Wauw wauw wauw! Dit was zo gaaf! We konden niet stoppen om foto’s te maken. Het één nog mooier dan het andere. De kleuren van het gesteente waren ook prachtig, geel bruin en rood. Ook de kids vonden het erg mooi en spannend!

Na deze geweldige plek zijn we vertrokken naar Bryce Canyon. Dit is meer te omschrijven als pilaren van gesteente. Ook met een prachtige geel, goud, rode kleur. Adembenemend mooi! Het is zo bijzonder om binnen relatief korte afstand zulke verschillen in natuur en omgeving waar te nemen.

Als afsluiter hebben we nog 2 nachten in Las Vegas doorgebracht. Mede om het gigantische zwembad, met “lazy river”, hadden we gekozen voor het MGM Grand. Volop genieten, luieren, eten, drinken en onze ogen uitkijken! Het blijft een toffe plek! Ik moet eerlijk toegeven dat na er 2 keer (doe maar decadent) eerder te zijn geweest de afgelopen 1.5 jaar, het ook minder over de top lijkt. We hebben dan ook echt genoten van die dagen daar!

Na onze Canyon trip hebben we nog wat kleinere, niet minder mooie, uitstapjes gedaan. Zo zijn we een lang weekend naar Lost Lake geweest. Hier gebleven we in een Yurt. Dit is een soort grote tent met basic inrichting als: bedden, houtkacheltje en picknick tafel. De ligging was prachtig aan de voet van Mount Hood! Met name in de ochtend, wanneer het water vrijwel stil was, was het uitzicht echt niet normaal mooi. Overdag hebben we een hike rondom het meer gemaakt, roeiboot en kayak gehuurd en genoten van de rust. Onze vrienden kwamen de 2e dag aan en daarmee hebben we ook een hele fijne tijd gehad. Lekker met zijn allen op het water en gebbqd. Wat wil een mens nog meer. Het was jammer dat we dit plekje nu pas ontdekt hadden.

Ons laatste weekje vakantie was gepland in juli. We wilden heel graag nog een keer terug naar de Redwoods in het Zuiden van California. Op de weg hier naartoe hebben we een aantal overnachtingen aan de kust gehad in Newport/Waldport. Erg mooi groen plekje in een blokhut. Het strand deed ons denken aan Nederland vanwege de duinen! Vervolgens hebben we een aantal nachten in Crescent City doorgebracht in een blokhut in een van onze favo plekken in de Redwoods. Heerlijk leven tussen de inmens grote bomen! Crescent City zelf ligt ook nog eens aan de kust, wat het nog leuker maakt. Al met al weer een super mooi tripje!

...Maarja hoe sluit je zoiets moois nu af na alles wat we deze 1.5 jaar beleefd en gezien hebben hier. Dat is gewoon erg lastig. Veel dagtrips naar bezienswaardigheden en plekken die we echt nog een keer wilden zien. We’re running out of time...the end is near. Voor nu vooral het afscheid nemen van heel veel lieve mensen...vrienden. Ons voorbereiden op al met moois wat Nederland ons te bieden heeft. Om iedereen weer te kunnen vasthouden! Live te kletsen in dezelfde tijdszone, over alles wat we met jullie weer gaan meemaken.

Dit alles heeft ons alleen maar rijker gemaakt! Het was onvergetelijk en zal voor altijd een speciale plek in ons hart houden!

Tot snel lieverds! Nu kunnen we het echt zeggen!

Liefs

1. Paola Lodders:
    27 juli 2018
    Wat indrukwekkend allemaal, hele mooie herinneringen gemaakt en zoveel mogelijk genoten van jullie avontuur.
    Dat neemt niemand je meer af💋
  2. Johan&Marlene albers:
    27 juli 2018
    Hoi familie .wat een geweldig reisverslag jullie kunnen nog jaren terug denken aan deze bijzondere tijd.nu voorbereiden op de terug komst.ook wel fijn .op dit moment hebben we hier tropische temperaturen. Hopelijk voor jullie volgende week wat minder warm .Nou geniet nog even .en alvast een hele goede reis terug.wij zijn ook even op vakantie naar de Dolemieten. Komen 08.08 terug .dikke kus van ons en tot snel 😘😘😘😘